Lycka!

Det enda jag kan känna när jag tänker på att jag har en liten knodd som bakas och lagas inne i min mage är lycka!

Sen är det också så att om jag bara tänker på att jag är gravid, eller att jag fått två streck på g-testet, så får jag lite panik. Det är inte alls ett bra läge att skaffa barn, vi sitter inte riktigt i den situation rent ekonomiskt som vi vill innan vi skaffar barn. Inte för att vi på något sätt har det svårt ekonomiskt, men det handlar om att vi vill vara helt trygga i vår ekonomiska situation. Dessutom är det så att jag har ett år kvar av mina studier, och jag har inte arbetat tillräckligt länge, eller mycket, för att få ut max av min föräldrapeng. Så det kan komma att bli ekonomiskt svårt. Dessutom har vi en inplanerad resa till Thailand över jul och nyår, och som det ser ut just nu kommer lill* knoddas vara ca 2 veckor gammal vid denna tidpunkt... Så det är många av våra planer som inte alls blir som vi tänkt oss.

Just nu är gubben iväg på fiskeresa, jag bad honom att åka trots att vi fick detta besked igår, just för att vi ska få lite tid att tänka på varsitt håll, han kan snacka med sin bäste vän om detta och jag kan prata med en kamrat till mig, så vi får lite utbyte i vår tankeverksamhet.

Jag fick precis en sån här "aha"-upplevelse - Det är ett barn jag har i min kropp, en liten bebis, våran bebis med våra gener och vårat skrot och korn, som vill växa sig stark, trygg och kry i min mage. Inte fasen kan jag ta bort det!

... Anledningen till att jag skriver under hemlig identitet för tillfället är för att jag förmodligen inte kommit så långt i min graviditet, inte heller är det någon mer än jag, mannen och våra två kamrater som vet om situationen. Men jag kommer att, om det går som jag hoppas, vartefter gå ut med bild och liknande, men först tidigast i vecka 12, och när min familj fått reda på det.

Hoppas ni kan tänka er att följa mig under min resa till mamma iaf!

Kommentarer
Cissi

Känner igen dina omtumlande känslor så väl! När jag satt där med en positiv sticka i handen fylldes ögonen med tårar. Jag blev så lycklig och så rädd - det var nog tusen känslor som kom över mig på en sekund! Jag hade planerat och skulle vilken dag som helst boka en äventyrsresa till Peru, den skulle bli av nu i maj men istället för resan så ska vår bebis komma nu i maj. Låt det gå ett par dagar så kommer känslorna att lägga sig och ni kommer förmodligen vara överlyckliga över ert kärleksbarn :) Kul med en ny gravidblogg! Kram

2012-04-13 19:47:09
URL: http://tomygoal.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0